Nederlandse abdij Koningshoeven werft monniken multimediaal
Werf& is een initiatief van het Nederlandse bedrijf Werf& Media met als missionstatement het domein van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment te professionaliseren en van kennis te voorzien. Elk jaar reikt bedrijf de Werf& Award publieksprijs uit. Daarvoor worden in 2 categorieën – Recruitment en Arbeidscommunicatie telkens 5 cases genomineerd. Naar verluidt heeft de vakjury een meer dan stevige kluif eraan gehad, want er zijn maar liefst 37 inzendingen binnengekomen voor de felbegeerde Werf& Awards. En daar zat opnieuw veel moois bij. De juryleden hebben vorige week digitaal erover vergaderd en gestemd. In de rubriek Arbeidsmarktcommunicatie waren er meer inzendingen in dan voor Recruitment en dus helaas ook meer afvallers.
Wereldprimeur
Bij de vijf genomineerden zit de Onze-Lieve-Vrouwabdij in Koningshoeven in Berkel-Enschot in de Nederlandser provincie Noord-Brabant. De trappisten pakken zowaar uit met een heuse wereldprimeur: ze hebben een multimediaal platform uitgebouwd om monniken te werven. Nu ja, werven … Het even rustgevende als verhelderende platform waarmee abdij Koningshoeven monniken-in-spe wil aanspreken, is vooral bedoeld om hen voor te lichten over wat hen te wachten staat. De abdij, bekend van het bier van La Trappe brengt onder de naam eNovice een nieuwe aanpak, met onder meer videotestimonials van monniken van de abdij die vertellen over hun eigen ervaringen.
Succes?
Alleen, wanneer noem je zo’n project nu een succes? De introductie van eNovice (https://www.koningshoeven.nl/actueel/enovice/) ging in elk geval gepaard met veel media aandacht in binnen- en buitenland, onder meer een interview met abt Dom Bernardus in het (Nederlandse) Radio 1 Journaal, en een presentatie aan de recruiters van de Amerikaanse trappistenabdijen. En inmiddels hebben zich 85 mensen aangemeld als eNovice, onder meer iemand uit Vietnam. Zelfs enkele vrouwen hebben zich gemeld; al moest de abt hen dan weer doorverwijzen naar vrouwelijke kloostergemeenschappen.
Stemmen
Stemmen voor de publieksprijs kan nog tot en met 7 mei 2021 op de 2 x 5 genomineerde cases voor de Werf& Awards. De stemming werkt als volgt:
- wie stemt, laat zijn e-mailadres achter
- vanaf elk mailadres kan maximaal 1 keer gestemd worden
- je kunt je stem uitbrengen op maximaal 3 cases per categorie
De stemming sluit op vrijdag 7 mei 2020 om 17.00 uur.
De case die in elke categorie het meest aantal stemmen heeft, wint de publieksprijs van de Werf& Awards 2021.
De uitreiking van de Werf& Awards vindt dit jaar plaats op 20 mei via een livestream.