Hulplijn Awel zoekt 200 beantwoorders

De chat- en telefoonlijn Awel beantwoordt dagelijks ruim 500 oproepen van kinderen en jongeren. De vorming voor nieuwe vrijwilligers start binnenkort.
26/08/2019 - 14:51

Jongeren chatten, mailen of bellen met uiteenlopende vragen naar Awel. Dat gaat van verliefd zijn tot niet goed in hun vel zitten. Meestal hebben ze er voldoende aan hun verhaal even kwijt te kunnen. De belangrijkste taak van de beantwoorder is dan ook: luisteren in alle openheid, zonder vooroordelen en niet gehaast. Het campagnebeeld toont een meisje in een oor genesteld met als motto: De beste schuilplek is een luisterend oor.

Je hoeft geen psychologie gestudeerd te hebben om beantwoorder te kunnen worden, zegt Hanne Jacobs, communicatieverantwoordelijke van Awel. We hopen op een bonte mix van mensen die anderen willen helpen.”

De opleiding tot beantwoorder is gratis en gespreid over zo’n zes maanden. ViaAwel vind je meer informatie over engagement en inschrijving. Er zijn infoavonden in september.