Real Madrid schrapt kruis uit wapenschild
Real Madrid laat het kruis uit zijn clubwapen schrappen in alle merchandisingproducten die bestemd zijn voor de verkoop in de Arabische wereld. Officieel gebeurt dat uit culturele gevoeligheid en om niemand voor het hoofd te stoten. Maar het is duidelijk dat financiële en commerciële overwegingen doorslaggevend zijn.
De Spaanse topclub sloot onlangs een lucratief en exclusief contract af met de Arabische groothandelaar Marka, die het monopolie op de marketingrechten heeft verworven voor de verkoop van producten van Real Madrid in Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Koeweit, Bahrein en Oman.
Het bestuur van De Koninklijke hoopt met de schrapping van het christelijke symbool een belangrijke impuls te geven aan de verkoop van haar producten in de Arabische wereld. Ook in 2014 werd al eens een gelijkaardig besluit genomen , toen het logo van Real Madrid werd gebruikt voor de publicteitscampagne van de Nationale Bank van Abu Dhabi. De ploegleiding onderstreept dat de schrapping slechts van toepassing voor de Arabische wereld.
Bron: Kathpress.at