Reclame voor katholieke gebedsapp Hallow tijdens Super Bowl
De Super Bowl is een van de belangrijkste sportevenementen in de VS en wordt informeel als een nationale feestdag beschouwd. De finale van de National Football League (NFL) trekt elk jaar meer dan 100 miljoen kijkers en behoort tot de meest bekeken sportevenementen ter wereld.
De prijs en het prestige van de reclameblokken is dan ook navenant. Naar verluidt kost het gemiddeld 7 miljoen dollar om een spot van 30 seconden te mogen draaien tijdens de Super Bowl.
Tussen de spotjes voor mayonnaise, koekjes en light bier door zal dit jaar op 11 februari ook een oproep te zien zijn om te bidden. De teaser voor de reclame – jawel, Super Bowl-reclamespotjes zijn zo belangrijk dat ze aangekondigd worden met een teaser – toont acteur Mark Wahlberg die een kruisteken maakt met wijwater en acteur Jonathan Roumie die een askruisje krijgt.
Het spotje maakt reclame voor de Amerikaanse katholieke gebedsapp Hallow. Naar eigen zeggen is Hallow de nummer 1 katholieke app ter wereld, met 10 miljoen downloads in meer dan 150 landen.
'Ons doel bij Hallow is om te proberen zoveel mogelijk mensen, vooral degenen die het meest zijn afgevallen, te helpen om te bidden en een echte relatie met God op te bouwen', vertelde Alex Jones, medeoprichter en CEO van Hallow, aan CNA in een interview.
De app (Android - iOS) biedt verschillende manieren om te bidden en je geloof te verdiepen: een dagelijks Evangelie, de rozenkrans, novenen, christelijke muziek, zondagspreken van mediabisschop Robert Barron van Winona-Rochester (Minnesota), leesplannen voor de Bijbel en de catechismus, enzovoort. Er is een gratis versie, maar abonnementen voor de volledige inhoud kosten 9,99 dollar per maand of 69,99 dollar per jaar. De inhoud is in het Engels.
Vorig jaar haalde Hallow nog 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering op, wat de totale financiering verdubbelde.
Bronnen: CNA (Engels) - NCR (Engels)