VS: Jezus-advertentie tijdens Super Bowl
Tijdens de rechtstreekse tv-uitzending van de Super Bowl op 12 februari, de jaarlijkse finale van het American football en de drukst bijgewoonde en bekeken sportmanifestatie in de VS, worden twee advertenties in verband met Jezus vertoond. In de finale, in Glendale (Arizona) in de nacht van zondag 12 op maandag 13 februari 2023 nemen de teams van Kansas City en Philadelphia het tegen elkaar op. De Jezus-advertentie is een onderdeel van de miljardencampagne He Gets Us (Hij begrijpt ons) om het imago van Jezus in de VS te verbeteren.
Brad Hill, een van de initiatiefnemers van de campagne, hoopt dat er op die manier meer dan 100 miljoen kijkers worden bereikt. Volgens hem hebben de debatten rond abortus en homoseksualiteit, het seksueel misbruik in de katholieke en baptistische Kerk, maar ook de aanwezigheid van christelijke fundamentalisten onder de relschoppers die het Capitool op 6 januari 2021 bestormden het imago van Jezus en van christenen aangetast. Het He Gets Us-netwerk, dat naar eigen zeggen ca. 20.000 leden telt, wil ook nog met andere inintiatieven de relevantie van Jezus opnieuw onder de aandacht brengen voor de samenleving van vandaag, waarin vele mensen onder meer met eenzaamheid, angst en psychische problemen kampen.
Bron: Christianity Today/CBN/La Croix