Armoedeverenigingen verrassen tienermeisjes met make-up
Het eigen make-upgamma van parfumerieketen Ici Paris XL doneert 1.660 producten aan Vincentius Limburg. Het gaat bijvoorbeeld om face balm, lip pencil en een highlighter. Coördinator Katleen Vande Reyde van Vincentius Limburg reageert enthousiast. ‘We zijn bijzonder blij en dankbaar met de donatie van Be Creative Make-up. Nu we richting de feestdagen gaan, kunnen we tienermeisjes uit kansarme gezinnen verrassen met mooie skincare en make-up producten. Die zijn bij de meisjes zeer gegeerd, maar de aankoop ervan is niet vanzelfsprekend voor gezinnen die het niet breed hebben. Onderzoek heeft nochtans uitgewezen dat dergelijke producten heel belangrijk zijn voor mensen in armoede. Ze willen ook graag goed voor de dag komen, op school bij vrienden of gewoon om zich goed te voelen. Maar als je keuzes moet maken, vallen die producten vaak snel van de boodschappenlijst.’
‘Het is fijn te weten dat we met onze bijdrage zo’n 800 tienermeisjes blij kunnen maken’ klinkt het bij Be Creative Make-up.
Iedereen heeft het recht zich goed te voelen en er op zijn best uit te zien, ongeacht de financiële situatie.
Sint-Vincentius telt in Limburg 1.100 vrijwilligers, verspreid over een dertigtal conferenties. Maandelijks helpen ze ruim 11.000 mensen met verse voeding, kleding of onderhouds- en verzorgingsproducten. In 2022 bereikte de armoedevereniging ongeveer 5.000 kinderen. Scholieren van de provinciale school voor buitengewoon secundair onderwijs De Wissel in Genk zullen voor elke Vincentiusvereniging het juiste aantal producten in een pakket stoppen.