64.000 euro van katholieke internaten voor Warmste Week

85 internaten van het Katholieke Onderwijs Vlaanderen brachten met meer dan 100 acties de aardige som van 64.000 euro bijeen voor de Warmste Week.
22/12/2017 - 09:47
Directeur-generaal Lieven Boeven en internaatbeheerder Jan Coorevits met de cheque op het podium in Wachtebeke
Directeur-generaal Lieven Boeven en internaatbeheerder Jan Coorevits met de cheque op het podium in Wachtebeke © Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Vijfentachtig internaten van Katholiek Onderwijs Vlaanderen organiseerden samen meer dan 100 acties voor de Warmste Week van Studio Brussel. Dat leverde het niet onaardige bedrag van 64.000 euro op voor 45 goede doelen. Een 400-tal internen overhandigde de cheque gisteren woensdag 20 december samen met Lieven Boeve, directeur-generaal van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, aan de presentatoren van Studio Brussel in het domein Puyenbroeck in Wachtebeke.

Internen zijn solidair

De internaten kozen steevast voor doelen die zich vooral richten naar kinderen en jongeren, zoals Bednet, Childfocus, Sogeha, Akindo, Habbekrats, Tejo, Het Ventiel, De Golfbreker en De Takel. De acties zorgden voor een enorme boost van de groepsdynamiek binnen de internaten. Ze verhoogden het solidariteitsgevoel met kinderen en jongeren veraf of dichtbij.

Met 400 internen naar Puyenbroeck

Gisteren woensdag zakte een delegatie van vierhonderd internen, opvoeders en beheerders met spandoeken af naar het domein Puyenbroeck in Wachtebeke om de totale opbrengst van alle acties bekend te maken. Lieven Boeve overhandigde er de cheque van 64.000 euro samen met internaatbeheerder Jan Coorevits en twee internen. Het is mooi om te zien tot welke sfeer en samenhang de acties bij de internen hebben geleid. Internaten bezorgen kinderen en jongeren de handvatten om mee te bouwen aan een warme samenleving. Precies waar ook de Warmste Week voor staat, zei Boeve.

Ook heel wat scholen en centra voor volwassenenonderwijs organiseerden acties voor de Warmste Week.

Campagne internaten

De gezamenlijke acties van de internaten voor de Warmste Week vormen een vervolg op de campagne Het internaat? Mijn succes, die in mei 2017 werd gelanceerd. Die moest de internaatwerking in de kijker plaatsen en laten zien hoe internaten bijdragen tot de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen en jongeren. Door de Warmste Week te steunen, leerden internen wat solidariteit en engagement daadwerkelijk inhoudt.